Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
home
about
Journal Issues
هيئة التحرير
Journal File
Publishing Rules
Required Files
Peer-reviewed Journals
Contact Us
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
مجلد 4 عدد 13 (2021): Journal of Hama University-Issue 13
منشور:
2021-12-22
إصدار كامل
الاصدار الكامل
Department of Education
The Effectiveness of the SKETCH AR Program with Augmented Reality Technology in Developing Creative Thinking for Female Teachers in the Child Education Department
Lulwa Omar Al-Abd, Prof. Fawaz Al-Abdullah
فاعلية برنامج سكيتش أي آر (SKETCH AR) وفق تقنية الواقع المعزّز في تنمية التفكير الإبداعي الطالبات المعلمات في قسم تربية الطفل (العربية)
The attitudes of students of the Faculty of Education at The University of Hama towards E-learning and its relationship to the motivation of academic achievement in the context of the Corona pandemic
Dr. Ahmad Alkanj
اتجاهات طلبة كلية التربية في جامعة حماة نحو التعليم الإلكتروني وعلاقتها بدافع الإنجاز الدراسي في ظل جائحة كورونا (العربية)
Schematic thinking in attacked one third among players football (A comparative study)
Emad Almhisni, Dr.Wael Mowad, Dr. Louay Salameh
التفكير الخططي في الثلث الهجومي بين لاعبي كرة القدم (دراسة مقارنة) (العربية)
The Discriminant Analysis of the Responses of a Sample of University Students to the Effective Intelligence Scale
Abeer Muhammad, D. Ramadan Darwish
التحليل التمييزي لاستجابات عينة من الطلبة الجامعيين على مقياس الذكاء الفعال (العربية)
Psychological Security in late adolescence: an empirical study for a sample of students in the Faculties of Education and Economics In Hama University
Dr. Daren Ramadan
الطمأنينة النفسية في مرحلة المراهقة المتأخرة دراسة ميدانية لدى عينة من طلبة السنة الأولى في كليتي التربية والاقتصاد في جامعة حماه (العربية)
Family climate and its relationship to psychological resilience A field study on a sample of students in the second year of general secondary school in the city of Damascus
Narmeen ghrib
المناخ الأسري وعلاقته بالصمود النفسي دراسة ميدانية على عينة من طلبة الصف الثاني الثانوي العام في مدينة دمشق (العربية)
The degree of prevalence of developmental learning difficulties among kindergarten children from the female teachers' point of view and the level of knowledge of the teachers in the ways to treat them
Elham Alshekh, Dr. Najah Mohres, Dr . Rita Saeed
درجة انتشار صعوبات التعلم النمائية لدى أطفال الروضة من وجهة نظر المعلمات ومستوى معرفة (العربية)
The role of classroom activities in developing dialogue skills among pupils from the point of view of teachers of the first cycle in schools in Hama
Marwa Salama, Dr.Taher Salom
دور الأنشطة الصّفّيّة في تنمية مهارات الحوار لدى التلاميذ من وجهة نظر معلمي الحلقة الأولى في مدارس مدينة حماه (العربية)
Using the Torrance Test for Creative Thinking (Formal Section) To study differences in creative thinking on a sample of deaf and ordinary people Field study in a number of basic education schools in Lattakia
Bashar Gaber Al-Boudi
استخدام اختبار تورانس للتفكير الإبداعي (القسم الشكلي) لدراسة الفروق في التفكير الإبداعي على عينة من الصم والعاديين دراسة ميدانية على عدد من مدارس مرحلة التعليم الأساسي في مدينة اللاذقية (العربية)
The Thinking Center Types and their Relationship to Hopeful Thinking among a Sample of Master's Students at Damascus University
Moutasem Obeid, Amina Rezq
أنماط مركز التفكير وعلاقتها بالتفكير المفعم بالأمل لدى عينة من طلبة الماجستير في جامعة دمشق (العربية)
The mastery level of fifth grade pupils in basic learning the creative reading skills in their book (Arabic is my language)
Dr. Motaz Alalwni
مستوى إتقان تلاميذ الصف الخامس الأساسي مهارات القراءة الإبداعيّة المتوفّرة في كتاب العربيّة لغتي (العربية)
Language
English
العربية
How to register in the magazine
How to publish in the magazine
The method of judging in the magazine
Browse
Make a Submission